Publikationen
2019 • gemeinsam mit Kenneth Horvath artikel
Exploring the Complex Social Spaces of Higher Education
On the Uses and Challenges of Geometric Data Analysis and Topological Approaches
In: Theory and Method in Higher Education Research. Bd. 4
In this paper, we propose a specific mixed-methods approach for exploring the field of higher education that starts from the concept of social space (Lefebvre 1992; Bourdieu 1995). The notion of social space offers a useful heuristic for a number of problems relevant to higher education research: it shifts our attention to systems of relations between social actors (spatialization), to how these relations become stabilized in and through social and cultural practices, and to the processes of subjectification and positioning linked to these sets of relations. Correspondingly, it has been used rather widely, especially in studies that draw on Bourdieusian relational sociology of education (e.g. Börjesson et al. 2016, Lebaron & Le Roux 2015, Larsen & Beech 2014, Grenfell & Lebaron 2014).
2018 • gemeinsam mit Gabriele Weigand artikel
Persönlichkeitsbildung in digitalisierten Zeiten
In: bbw Beruflicher Bildungsweg. Bd. 6|2018. Jg. 59
2018 • gemeinsam mit Timo Hoyer artikel
Blended Evaluation in digital gestützter Lehre
In: Digitalisierung der Hochschullehre. Neue Anforderungen an die Evaluation? Hg. von Susan Harris-Huemmert, Philipp Pohlenz & Lukas Mitterauer. Münster: Waxmann. 2018
2018 • gemeinsam mit Mutfried Hartmann artikel • peer-review
The Blended Learning Concept e:t:p:M@Math
Practical Insights and Research Findings
In: Distance Learning, E-Learning and Blended Learning in Mathematics Education. Hg. von Jason Silverman und Veronica Hoyos. ICME-13 Monographs. New York: Springer
2017 • gemeinsam mit Timo Hoyer artikel
Personalisiertes Studieren, reflektiertes Lernen
Eine Analyse des Studierverhaltens in digital gestützter Lehre
In: Erziehungswissenschaft. Bd. 55. Jg. 28. Themenschwerpunkt "Universität 4.0". S. 61–72